• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lumify - Bluff eller på riktigt?

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Ringer Lumify från okänd nummer. Har en skuld som skulle vara betald den 17 alltså igår. Fått samtal från okänd nummer som jag missat och 15 minuter senare kom ett sms från Lumify att jag måste betala omgående. Ringer dom och skickar sms för att man är sen en dag? Någon som vet om dom ringer från okänd nummer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 829
Mottagna reaktioner
7 206
Poäng
4 807
Ringer Lumify från okänd nummer. Har en skuld som skulle vara betald den 17 alltså igår. Fått samtal från okänd nummer som jag missat och 15 minuter senare kom ett sms från Lumify att jag måste betala omgående. Ringer dom och skickar sms för att man är sen en dag? Någon som vet om dom ringer från okänd nummer.
Är nästan 100% säker på att det är Lumify som ringer fr okänt nummer varje dag runt kl 11. Sen kommer det mejl och sms också!!
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
105
Poäng
307
Tusen tack för svar. Jag hatar när det ringer från okänt nummer. Jag är sån som går och funderar vem det är. Men när ett sms från Lumify kom efter en kvart ungefär så gissade jag nästan att det var dom. Det var också strax efter 11 samtalet kom så det var säkerligen dom.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 829
Mottagna reaktioner
7 206
Poäng
4 807
Tusen tack för svar. Jag hatar när det ringer från okänt nummer. Jag är sån som går och funderar vem det är. Men när ett sms från Lumify kom efter en kvart ungefär så gissade jag nästan att det var dom. Det var också strax efter 11 samtalet kom så det var säkerligen dom.
Samma här! Om jag väntar viktigt samtal ngn gång så brukar jag alltid fråga om de ringer fr dold nummer eller inte samt be att de lämnar meddelande.

Strunta i att svara så betalar du när du kan. Jag är ca 3 veckor sen och kommer betala slutet av november så de får väl ringa till dess.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Oj då!
Fick faktiskt 19.500 av dessa den här gången! Aldrig varit över 16.000 innan.
Räddar mig deluxe faktiskt.

Måste säga att Lumify förtjänar hatten av. Tveklöst bästa bolaget på marknaden just nu sett till, ja sett till allting. Enda synpunkten är beloppet som är något lågt men dom är tveklöst överlägsna med upplysning,snabbhet,kundservice (trevliga).
2 minuter från ansökan tills jag hade pengarna, med Creditsafe dessutom!

Detta kunde skräpbolaget Fairlo blivit om dom inte hade betett sig så uselt som dom gjorde.
 
L

Lånare

Gäst
Poäng: 0
Oj då!
Fick faktiskt 19.500 av dessa den här gången! Aldrig varit över 16.000 innan.
Räddar mig deluxe faktiskt.

Måste säga att Lumify förtjänar hatten av. Tveklöst bästa bolaget på marknaden just nu sett till, ja sett till allting. Enda synpunkten är beloppet som är något lågt men dom är tveklöst överlägsna med upplysning,snabbhet,kundservice (trevliga).
2 minuter från ansökan tills jag hade pengarna, med Creditsafe dessutom!

Detta kunde skräpbolaget Fairlo blivit om dom inte hade betett sig så uselt som dom gjorde.
Jag stör mig på att man inte kan utöka redan pågående lån
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Efter att ha lånat och återbetalat hur många gånger? 15-20? ;) I övrigt håller jag med om att Lumify är oerhört trevliga att ha att göra med. Nu funkar ju dessutom hemsidan hyfsat ok också :)

Oj då!
Fick faktiskt 19.500 av dessa den här gången! Aldrig varit över 16.000 innan.
Räddar mig deluxe faktiskt.

Måste säga att Lumify förtjänar hatten av. Tveklöst bästa bolaget på marknaden just nu sett till, ja sett till allting. Enda synpunkten är beloppet som är något lågt men dom är tveklöst överlägsna med upplysning,snabbhet,kundservice (trevliga).
2 minuter från ansökan tills jag hade pengarna, med Creditsafe dessutom!

Detta kunde skräpbolaget Fairlo blivit om dom inte hade betett sig så uselt som dom gjorde.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Credigo, Easykredit och samtliga aktörer inom GF Money har denna funktion. För att nämna några...

Nu förstår jag fortfarande inte vad du menar, jag hade Credigo i över ett år (innan jag släppte till inkasso) och jag kunde aldrig utöka redan pågående kredit. Samma på Easycredit. Det är ju ingen regel att du får höja beloppet eller uttöka det för den delen.

Har nog lånat 10 gånger på lumify!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp